U izlagački izrazito agilnoj Galeriji Kranjčar trenutno se može gledati izložba doajena medijske i novomedijske umjetnosti Dalibora Martinisa, zacijelo jednog od najvažnijih i najuglednijih hrvatskih živućih umjetnika. Najnoviju izložbu Martinis je naslovio Umjetnik niske razlučivosti, a u medijskom je smislu riječ o ambijentalnoj videoinstalaciji. Ambijentalnoj jer umjetnik za svoju ideju obilno iskorištava zatečene prostorne zadatosti Galerije Kranjčar, a videoinstalaciji jer je cjelokupna vizualna situacija sačinjena kako od projekcije tako i od nekih tvarnih elemenata poput zastora, kamere te displeja s mnoštvom treperećih žaruljica.
Pozivnica za izložbu / Izvor Facebook Galerije Kranjčar
U osnovi rada nalazi se problematiziranje, demistificiranje, čak i ironiziranje odnosa između iluzije i njezina ishodišta, a kao osnovni idejni generator za takvo postupanje autoru je poslužio znameniti prizor iz mjuzikla Čarobnjak iz Oza u kojem glavni junaci otkrivaju kako sva čarolija dolazi od iza zastora skrivena te različitim polugama i mikrofonom opremljena ostarjela čovječuljka. Cjelokupni ambijent prožet je, dakako, i Martinisovim osobnim narativom iskazanim posredovanjem kompjuterski generirana glasa koji izgovara rečenice s inkorporiranim nazivima njegovih ranije realiziranih umjetničkih projekata. Izložba koju vrijedi pogledati. Izložbu možete pogledati do 11. siječnja 2022.
Umjetnica Iris Poljan u Galeriji Matice hrvatske predstavlja se zanimljivom izložbom pod naslovom Approach. Riječ je o svojevrsnoj na lucidan način iskazanoj kombinaciji slikarstva, stripa i ambijentalne umjetnosti. Uz četiri slike izrađene u kombiniranoj tehnici umjetnica naime raspoređuje i različite rečenice koje su izvezene (ne u klasičnom smislu ispisane) na papirima manjih dimenzija, a nasuprotni zidovi galerije povezani su crvenom trakom zalijepljenom cjelokupnom dužinom poda.
Plakat izložbe / Izvor Galerija MH
U osnovi lucidno osmišljene i realizirane izložbe nalazi se – kako to tumači autor predgovora Željko Marciuš – frojdovsko-žižekovska psihološka podjela na ego i super-ego, realizirana posredovanjem popartistički tretiranih formalnih obrazaca. Umjetnica vješto balansira između „teških“ tema i vizualne žovijalnosti, ostvarujući za razmišljanje poticajnu izložbenu cjelinu. Možemo tek poželjeti da Iris počne malo češće izlagati nego što je to činila dosad. Izložba se može pogledati do 18. prosinca.
U suradnji s Goethe-Institutom Muzej suvremene umjetnosti organizirao je izložbu kojom se priključio obilježavanju 100. godišnjice rođenja jednog od najutjecajnijih umjetnika druge polovice prošloga stoljeća – Josepha Beuysa.
Difesa della natura olio d’ oliva, 1984. / Izvor MSU Zagreb
Izložba ponajprije donosi Beuysove multiple iz zbirki Muzeja suvremene umjetnosti te kolekcionara Karla Heinza Rummenyja, a ima i dodatak Omaggio a Joseph Beuys – Joseph Beuys u djelima hrvatskih suvremenih umjetnika koji sadrži djela desetero autora odnosno autorica s referencijama na umjetničkog velikana. Izložbu možete pogledati do 9. siječnja 2022.
725 - 726 - 16. prosinca 2021. | Arhiva
Klikni za povratak